Banery reklamowe mogą być bardzo skutecznym środkiem promocji. Wszystko zależy do tego, w jakich miejscach i kontekstach się pojawiają, a także, czy są dobrej jakości. Baner reklamowy jest popularnym narzędziem marketingowym, które wzmacnia rozpoznawalność marki i umożliwia kierowanie przekazów do konkretnej grupy docelowej. Druk banerów reklamowych nie jest bardzo drogi, a ich odpowiednia prezentacja, przynosi wymierne efekty. Właśnie dlatego banery są efektywnym narzędziem promocyjnym. Dowodem na to jest fakt, że banery reklamowe zamawiają zarówno małe lokalne firmy, jak i duże korporacje.
Dlaczego warto zamówić baner reklamowy?
Baner reklamowy jest formą promocji, która zdecydowanie wzmacnia rozpoznawalności marki. Banery reklamowe, rozmieszczone w strategicznych miejscach, w których pojawiają się potencjalni klienci, mogą przyciągać uwagę i budować świadomość marki. Wykorzystanie konkretnych kolorów, logo, sloganów i treści reklamowych pomaga w tworzeniu spójnego wizerunku marki. Ten uniwersalny nośnik reklamowy można umieszczać w miejscach, gdzie znajduje się docelowa grupa odbiorców danej marki. Banery sprawdzają się w miejscach, takich jak przystanki autobusowe, wiaty, elewacje budynków, czy galerie handlowe. Baner najlepiej sprawdzi się w przestrzeniach często odwiedzanych przez potencjalnych klientów. W porównaniu z innymi formami reklamy, banery są dość tanie w produkcji. Przy odpowiednim planowaniu i rozmieszczeniu mogą osiągnąć szerokie grono odbiorców, co czyni bardzo opłacalnym narzędziem promocyjnym. Ogromną zaletą w banerach reklamowych jest to, że mogą być eksponowane wielokrotnie. Tu jednak istnieją dwa warunki konieczne, aby takie działanie było możliwe. Po pierwsze banery drukujemy w sprawdzonych miejscach, a po drugie dokładnie sprawdzamy ich treść, która powinna być ponadczasowa. Wielokrotna styczność z przekazem reklamowym może pomóc w utrwaleniu wizerunki firmy.
Baner jednostronny, czy dustronny?
Banery reklamowe mogą być jednostronne lub dwustronne, wszystko zależy od tego, czy mają druk tylko z jednej strony, czy może z obu stron materiału. Banery jednostronne są dobrym rozwiązaniem, kiedy baner jest umieszczany na ścianie, płocie lub innej powierzchni, gdzie jest widoczny tylko z jednej strony. Banery jednostronne są często tańsze w produkcji niż banery dwustronne, ponieważ wymagają mniej pracy. Banery dwustronne mają druk zarówno z przodu, jak i z tyłu materiału. Są one idealne, gdy baner jest umieszczany w miejscu, gdzie będzie widoczny z różnych kierunków lub gdy chcemy wykorzystać obie strony baneru do przekazywania różnych informacji. Takie dwustronne ścianki reklamowe to idealna przestrzeń do prezentowania komunikatów z serii przed i po. Na przykład po jednej stronie może być zaprezentowana fryzura przez zastosowaniem produktu, a na drugie już po. Tu warto zawsze skorzystać z usług specjalisty, który pomoże właściwie przygotować projekt takiej reklamy. Baner dwustronny może być nieco droższy w produkcji, ponieważ wymagają większego nakładu farby.
Jakie zalety ma baner powlekany?
Banery powlekane cieszą się sporą popularnością. Banery te zostały pokryte cienką warstwą powłoki ochronnej wykonanej z PCV, poliestru, poliuretanu lub innego rodzaju folii ochronnej. Dzięki temu baner jest chroniony przed czynnikami atmosferycznymi, takimi jak deszcz, słońce, wiatr czy zanieczyszczenia. Powłoka sprawia, że materiał nie blaknie i nie traci kolorów. Baner powalany z powodzeniem może być używany na zewnątrz przez dłuższy okres czasu. Powłoka ochronna utrudnia wnikanie brudu, plam czy zanieczyszczeń, dzięki czemu baner można łatwo wyczyścić za pomocą wody, miękkiej szmatki lub łagodnego detergentu.